5. oktober 2013

Hemmeligheden bag "Bedstefars Skæg"


 For første gang i mit liv har jeg bagt "Bedstefars skæg"!
Jeg har fået den serveret en hel del gange i min barndom, men hver gang som en hvinende sød kage (!) hvilket har gjort at det bestemt ikke har været en kage jeg synes jeg ville byde nogen. Indtil for nylig... 
Min principfaste søster serverede den til sin ældste, håbefulde, søns 20-årsdag. "Åh nej" tænkte jeg -"ku' hun da ikke bare bage en ordentlig kage som var til at holde ud at spise..." (Hun forstår sig normalt rigtig godt på kager!). Meeen, den VAR altså god! Så god at jeg har måtte prøve at lave den selv!
Og hvad gjorde så lige forskellen på skoletidens og søsters kage??? Jo, det var helt bestemt MARMELADEN! Søster bruger mors hjemmelavede hindbærmarmelade, som kun lige præcis har den mængde sukker i sig der skal til for at gøre den lækker - og stadig masser af bær-syrlighed ♥
Og i min søgen på nettet efter en passende opskrift, kom jeg over denne side. Og syltetøjet er også lavet efter selvsamme opskrift! 
Og min yngste, høflige søn sagde "den er altså rigtig god, mor!" - og jeg synes han har ret 

(synes du godt om dette indlæg så giv mig et lille x herunder ♥)

4 kommentarer:

  1. Uhm, den ser god ud! Og tak for tip, hvis jeg vil bage den en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. det skulle du gøre Marlene :-)

      Slet
  2. Tusind tak - den skal prøves. Jeg kan bare ikke finde opskriften på hindbær-ribsmarmeladen.

    SvarSlet
    Svar
    1. den står i teksten over opskriften Kirsten

      Slet

Kommentarer er altid velkomne!