18. juli 2013

Paraguayos-marmelade

En mild og lækker marmelade med et lille strejf af rosmarin!

Marmelade
Du skal bruge:
1 kg ferskner (jeg har brugt de små flade paraguayos)
1 sød melon (jeg har brugt Galia)
3 dl sukker
½ l vand
1 stilk rosmarin
Marmeladegeleringspulver

Først skal skindet af fersknerne:
Fersknerne lægges i en skål og overhældes med kogende vand, står lidt, vandet hældes fra og de overhældes med koldt vand. Nu kan du flå skindet af med en lille pillekniv (ved de rigtig modne måske også med fingrene). Herefter skæres de i små stykker og lægges i en gryde.

Forberedelse af melon:
Melonen skæres i både, indmaden skrabes væk og skallen skæres fra. Herefter skæres stykkerne i små stykker

Kogning:
Vandet koges op, i en gryde og ferskenstykkerne, rosmarinstilk og sukkeret tilsættes. Det koger ca. 10 min. Kom så melonstykkerne i. Kog op igen nogle få minutter og kom geleringspulver i, efter anvisning på posen. 

Hæld den varme marmelade på skoldede glas og kom låg på med det samme.

Nydes på lækkert brød, på yoghurt, eller på en anden skøn måde ♥


Tak til Karen Elisabeth for ideen til denne skønne sommermarmelade!



2 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg skal have lavet en portion igen i år - må hellere se mig om efter nogle ferskner...
    Jeg er glad for at du kan lide det

    SvarSlet
  2. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Kommentarer er altid velkomne!