25. juni 2013

Opskriften på en dejlig ispind

Ja, en raketis blev det så ikke lige...men de blev MEGAGO'E, en rigtig sommerlækkerhed 
Så her er opskriften på 
Yoghurt- og hindbærfryd 
(som jeg lavede dem - altså ikke 100% efter bogen - det bli'r det sjældent når jeg laver noget....)

Lav først en sukkersirup:
Kog 1 dl sukker (jeg brugte sukkerrørskrystaller da det var, hvad jeg lige havde af sukker i huset) med 2 dl vand under omrøring i ca 10 min. Lad herefter blandingen køle helt af

Du skal til isen bruge:
  • 200g hindbær
  • 1 dl sukkersirup
  • 7-8 dl vaniljeyoghurt
Yoghurt stilles til afdrypning ca. ½ time, så den ikke er for flydende.
Hindbær og sukkerblanding blendes til det er jævnt og røres meget forsigtigt og med let hånd i yoghurten. Det skal ligge som røde "striber" i det hvide.
Fordel blandingen i ca. 9 isforme (alt efter størrelse)
Hvis ispindene skal stå "af sig selv" i isen, så vent med at sætte dem i til isen, i fryseren, er blevet en smule fast

Efter ca. 8 timer i fryseren kan du tage dem ud af formene ved at dyppe de frosne forme et øjeblik i varmt vand og trække meget forsigtigt i pindene

God fornøjelse!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer er altid velkomne!