31. marts 2013

Strik der luner på en kold forårsdag

Hvordan er jeg dog kommet gennem så mange vintre UDEN sådan et par håndledslunere???
De er så skønne! Hvor dejligt at ha' lune håndled (jo, jeg ved jeg før har fået at vide at sådan nogle er uundværlige, men nu har jeg også selv erfaret det...)

De er strikket lørdag aften, akkompagneret af Downton Abbey - man kan jo ikke bare side der, passivt, og glo på skærm ....

Garnet er det meget smukke Regia med farver designet af Kaffe Fassett og opskriften er meget simpel:
Slå 45m op og strik på strømpepinde (4 eller 5 stk)nr. 2½, strik retmasker så langt op som du nu vil ha' dem. Afslut enten bare ved at lukke (løst) af eller strik nogle omgange med fx. rib før du lukker af - så ruller kanten ikke. Jeg har brugt ca. 25g ialt til disse 2.

Tror man kan blive "afhængig" af dem - jeg skal ihvertfald lige ha' lavet et par eller 2 mere - de er hurtige og lette at lave!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentarer er altid velkomne!