29. oktober 2012

Stort og småt fra krea-messe!

Stof og garn og garn og stof ... der var masser af det - gik rundt i 5 timer, købte stof og andet og fik en masse ideer og ny inspiration. Trætte ben og en overstimuleret hjerne. Og en tommere pengepung. Et dejligt foredrag af strikdesigner Christel Zeyfarth og en gennemgang af hvordan man laver filtede "futsko" (et irriterende ord der nærmest nåede op på "stakitords-niveau" - tror jeg foretrækker at de enten bliver kaldt futter eller sutsko ). Men alt i alt masser af brugbart "materiale" til min videre kreative færden... Her er lidt billeder fra dagen
Godt med et kamera når et stykke stof skal huskes!
Grydelapper - eller måske vaskeklude, søde ide og sødt stof!



Søde farver og dejligt stof!








Lidt godt med hjemmefra til siddepausen; Halloween-fødeboller fra Summerbird!











Alt lavet af hundehår!

Har vist strikket alle disse mønstre i 70'erne - sjovt at de kommer frem igen!

Lækker kjole, enkel og fin model!

...og med smukke knapper


Den her fra Christel Zeyfarth ku' jeg så godt ha' taget med hjem!...

Tror faktisk den var strikket til mig!


Og jeg fik et skæreunderlag med hjem, til en god pris og i en størrelse der lige passer til mit nye arbejdsbord! Dog lidt uhandy't at transportere med bus og tog - godt der ikke var så lang fra Fredericia til Vejle, trods alt ;-)   



En god dag i Fredericia





8 kommentarer:

  1. Det der Fru Zippe er jeg også helt vild med. Og strimlerne fra Grene købte jeg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg skal til Grene og ha' købt de søde stjernestrimler også, dem fik jeg ikke lige med fra Fredericia...

      Slet
  2. Dejlige billeder du har fanget i dit linse. Du må enten igang med at få de finger hansker færdige, eller gemme dem væk så du kan få strikket trøjen fra Christel Seyfart, for den passede dig da super godt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) ja jeg synes også den sad som støbt på mig ♥ og handskerne er færdige! Skal bare lige overveje om jeg nu også nogensinde vil blive færdig med frakken - og ikke mindst om mine håndled vil kunne holde til at strikke så meget... men fantastisk er den!

      Slet
  3. Tak for alle de dejlige billeder, du har taget. Jeg kunne ikke komme, da barnebarn Ingrid på 5 år skulle være her i weekenden. Vi hyggede os nu også og fik lavet flere juleting. Jeg lærte hende også at sy korssting m.m.
    Det lange patchworkhus fra udstillingen må vel være til at hænge op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder rigtig hyggeligt med korsstingsbroderi og juleting :-) Tror faktisk de lange huse stod på stativer - men ideen med at hænge dem op er da ganske god!

      Slet
  4. Hej Jette!! det ser rigtig hyggeligt ud, bare ud fra dette lille udsnit du viser her. Jeg skulle også have været afsted, men så blev tiden knap, og jeg trøstede mig selv med at jeg heller ikke havde penge nok, og så ville det være som at sende et barn hen i slikbutikken uden penge!!
    KH. Lissen

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og du har fuldstændig ret :-) det ville være ren tortur at tage afsted til slikbutikken uden penge - og så alligevel ikke for den største inspiration tror jeg faktisk kom fra det foredrag jeg hørte med Christel Seyfarth - og det var gratis :-)

      Slet

Kommentarer er altid velkomne!